CX Circle möjliggör

Att ta del av kunskap kring vad som driver kundcentrering, på riktigt!

Att bygga förmåga för att med större kraft driva arbetet med kundcentrering i din organisation

Att dela erfarenheter med personer i liknande roll som din men i andra branscher samt bli inspirerad av andra i nätverket

Att diskutera utmaningar och möjligheter i din yrkesroll, utbyta framgångar och lärdomar samt utforska det senaste inom Customer Experience

Upplägg

Du söker till programmet som under 4 månader har 3 fysiska heldagsträffar i Stockholm, alla med varsitt tema. Temat ligger fast men innehållet kommer att anpassas utifrån gruppens behov, se exempel nedan.

Du arbetar löpande mellan fysiska träffar. Vi har också digital gruppcoaching om 2 timmar mellan de fysiska träffarna för uppkomna frågor 

Aktuella datum för CX Circle hösten 2024

12 september - fysisk träff heldag

10 oktober - digital träff 2 timmar

12 november - fysisk träff heldag

11 december - digital träff 2 timmar

15 januari - fysisk träff heldag

Innehåll fysiska träffar

  • Camilla och Linda introducerar temat och sätter scenen

  • Gästföreläsare på temat

  • Deltagare förbereder och ev presenterar case från sin organisation på temat, som sedan används som diskussionsunderlag 

  • Praktiska övningar

  • Öppen frågestund utanför temat

  • Reflektion och skapa en plan för din organisation


Tema 1. Kundinsikter och kundresor 

Vilka förväntningar har våra kunder och hur ser kundupplevelsen ut idag

Hur vi skapar och sprider insikter

Hur vi tar fram och använder kundresor

Exempel på genomförda kundresekartor

Hur insikter kan påverka ledningen

Hur insikter kan vara en del i kundcentrering och transformation


Tema 2. Riktning, mål och mätning

Kraften i att skapa riktning

Vad är framgång inom CX för min organisation

Hur ledningen blir ambassadörer

Hur riktning, mål och mätning driver kundcentrering och transformation


Tema 3. CX-organisation, styrning och leveransmodell

Hur CX bäst drivs i din organisation

Från insikt till action och lärande

KPIer och att följa progressen

Prioritering och beslut

Förändringsledning kopplat till styrning och leverans

Det är centralt att du

  • Deltar på alla träffar (fysiska samt digitala)

  • Bidrar med din kunskap och dina utmaningar

  • Är nyfiken på hur andra gör 

  • Hanterar det du hör från andra konfidentiellt

  • Arbetar med olika CX-förmågor mellan våra träffar

  • Ev bidrar med case från just din verksamhet (kräver viss förberedelse, med stöd från oss)


Välkommen med din ansökan

Välkommen med din intresseanmälan till nästa CX Circle som startar under september 2024. Vi kommer att sätta samman en exklusiv grupp bestående av personer med ett CX-uppdrag och kompetens från olika branscher. Vi är måna om skapa en grupp som har ett ömsesidigt utbyte av varandra och processen för deltagande har tre steg. 

1. Ansökan/Intresseanmälan till hej@cxcircle.se med ditt namn, telefon, titel, och företag. Bifoga en länk till din profil på LinkedIn. 

2. Vi skickar en enkät för dig att besvara för att förstå CX-mognadsgrad 

3. Intervju med Camilla eller Linda för att förstå motivation att deltaga i CX Circle

Varmt välkommen med din ansökan senast  28 juni.

Kontakta oss för mer information

Camilla Lif 070-2172204, Linda Öhling 070-1683123

hej@cxcircle.se  eller DM via LinkedIn Camilla och Linda